tisdag 10 augusti 2010

filmen

Kan ju säga att filmen säkert är okej, kan inte bedöma den eftersom jag aldrig kollade på den. kollade på death at a funeral istället. Ett gäng ängsliga britter samlas för att närvara vid en rik gubbes begravning. Gubbens två söner är båda författare – en som inte ens vågar visa sitt manuskript för någon och en som redan haft flera bestsellers och nu bor i ett penthouse i New York.

Kortfattat :
Alla på begravningen är ytterst skeptiskt inställda till att det är fegisbrorsan som ska hålla tal; han som är så obegåvad? Bland de andra gästerna finnes till exempel en sadistisk rullstolspensionär, ett hypokondriskt fetto som tvingas köra denna överallt, och en knarklangare vars pillerburk av andra gäster misstas för huvudvärkstabletter. Mitt i allt kommer en dvärg in i bilden och börjar pressa familjen på pengar. Som en rekvisita i bakgrunden syns den gråtande änkan. Sorg över döingen är enbart en detalj i den här berättelsen. Fokus ligger istället på gästernas personliga problem.
3/5 stjärnor!
Den var väldigt rolig och intressant. Men nu ska jag ta en smoke sen gå och lägga mig faktiskt, för min bror väcker mig tidigt imorgon för han ska ner på stan och shoppa och jag ska vara smakråd, haha får se hur det går. och imorgon färgar jag troligtvis håret och köper ny mobil, valde det istället för att åka till the voice, min mor mutar mig, haha. Men skriver imorgon.
sweetlove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar